List

Capture

یافتن افراد جدیدی که محصول یا خدمت شما را بخرند، بخش بسیار مهمی از کل فرایند فروش است. آیا شما محصول/خدمت خوبی دارید ولی نمی توانید به مشتریان کالاها/خدماتتان دست یابید؟

۱-      مشتریان منفعت و سود میخرند

افراد محصول نمی خرند، بلکه آنها منفعت حاصل از آن محصول را می خرند. استارت فرایند فروش خود را با تعریف ایده آل مشتریان با استفاده از تهیه لیستی از تمامی منافع و سودی که مشتری شما از خرید محصول یا خدمت شما عایدش می‎شود، بزنید.

۲-      به صورت شفاف مشتریان خود را تعیین نمایید

چه کسی بیشتر به خرید محصول / خدمت شما علاقمند است یا آن را فوراً میخرد؟ ویژگی های گروه مخاطب خود را با سوالاتی شبیه سوالات زیر تعیین کنید:

–         چند سالشان است؟

–         زن هستند یا مرد؟

–         آیا دارای فرزند می‎باشند؟

–         چقدر درآمد و پول دارند؟

–         آیا تحصیل کرده هستند؟

–         ….

۳-      مشکل دقیق آنها را شفاف و دقیق شناسایی کنید

چه نوع مشکلاتی مشتریان شما دارند که محصول / خدمت شما می تواند آن را حل کند؟ اگر مشتریان خود را درست شناسایی کرده باشید، آنها حاضرند بابت حل مشکلاتشان به شما هزینه پرداخت کنند.

۴-      مزایای رقابتی خود را توسعه دهید

مزایای رقابتی خود را نسبت به رقبا تعیین کنید، دلایلی برای خرید محصولات / خدمات شما در قالب منافع، نتایج یا عایداتی که مشتری از خرید محصول/ خدمت شما بدست می آورد که از خرید آن محصول / خدمت از رقیب شما عایدش نخواهد شد. بر روی منافعی که کالا/ خدمت شما را برتر و بهتر می‎سازد تمرکز کنید.

۵-      از روش‎های تبلیغات و بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و … همگی رایگان هستند و شما می توانید از طریق آنها به مشتریان بیشتری برای فروش محصول / خدمات خود دست یابید. شما با ایجاد ارتباط با مشتریانتان از طریق این کانال های ارتباطی، آنها را وفادار می سازید.

۶-      برخی اوقات بازاریابی می تواند به شما کمک نماید

بازاریابی تلفنی اصولاً کار سخت و آزار دهنده ایست، اما اگر به صورت حضوری یا تلفنی با مشتریان بالقوه منتخب از گروه مخاطب خود تماس برقرار کنید، میتوانید در آنها علاقه و اشتیاق برای آگاهی بیشتر یا خرید ایجاد کنید به خصوص در مورد کالاها / خدمات جدید!

۷-      استفاده از روش صد تماس

زمانی که کار فروش تلفنی را برای اولین بار شروع می کنید، برای غلبه بر ترس و دغدغه “نه” شنیدن، با ۱۰۰ نفر مشتری بالقوه که در نتیجه تحقیق بازار آنها را یافته اید، تماس برقرار کنید بدون اینکه به فروش یا نتیجه تماس فکر کنید. تنها با شماره ها در سریع ترین زمان ممکن تماس بگیرید تا با این متد آشنا شده و در آن حرفه ای شوید.

۸-      قیمت صحیح و روا تعیین کنید

در تحلیل رقبا تحقیقات بازار انجام دهید تا بتوانید قیمتی دقیق برای محصولات / خدمات تان تعیین کنید. اگر محصول / خدمت گران قیمتی دارید؛ حواستان باشد کیفیت بالاتری نیز نسبت به رقبایتان به مشتری خود برسانید. قیمت می تواند بر اساس “ارزش ادراکی” از محصول / خدمت شما تعیین گردد. اگر شما بتوانید ارزش بالاتری از محصولات / خدمات رقبایتان به ادراک مشتری برسانید، می توانید به قیمت بالاتری آن را بفروشید.

۹-      تکنیک های مذاکره صحیح را بیاموزید

مذاکره کننده های ماهر، معمولاً نگران یافتن راهکار یا طرحی رضایت بخش برای طرفین مذاکره هستند. آنها دنبال شرایط “برنده- برنده” هستند زمانی که طرفین هر دو از نتایج حاصله از مذاکره خشنود و راضی هستند.

بهترین مذاکره کنندگان ۳ ویژگی را دنبال میکنند:

–         آنها سوالات خوب می پرسند تا بفهمند شما دقیقاً چه میخواهید

–         صبور هستند

–         بسیار آماده هستند.

۱۰-  پرزنتی موثر داشته باشید

در فروش، ایجاد یک پرزنت خلاقانه و متقاعد کننده برای مشتریان بسیار مهم است. یکی از بسیار راهی که برای ایجاد یک ارائه موثر وجود دارد، پاورپوینت است.

۱۱-  بر روی حفظ مشتریانتان تمرکز کنید.

یک بار که مشتری از شما خرید می کند، نباید پایان رابطه با او باشد. بر روی حفظ ارتباط قوی با مشتریان فعلی تان تمرکز کنید. این موضوع باعث ایجاد اعتماد و ارزش برای بیزنس و محصولاتتان خواهد شد.

۱۲-  چیزی واقعاً عالی به مشتریان بالقوه تان به رایگان پیشنهاد دهید

مشتری ایده آل شما خیلی علاقمند به خرید محصولات شما خواهد شد اگر به او پیش نمایشی جهت امتحان و ارزیابی ارائه دهید. در عمل، ویدئوی کوتاهی از محصول / خدمت تان به او نمایش دهید؛ قسمتی رایگان از محتوای واقعاً عالی تان به او بدهید و او را هیجان زده کنید برای آنچه بعد از آن خواهد بود.

۱۳-  عمق محصول / خدمت خود را به مشتریانتان ارائه دهید

اگر میخواهید روی محصولاتتان فروش فوری داشته باشید، درباره آن با مشتریانتان صحبت کنید. آنها از شنیدن درباره آن خوشحال خواهند شد و این امر موجب ایجاد اعتماد و اطمینان می شود. حتی ممکن است بخاطر آن، آنها خریدهای بیشتری انجام دهند.

۱۴-  پیام فروش شما باید شفاف باشد

یک یا دو منفعت از محصولاتتان را انتخاب و در مورد آنها به صورت شفاف و دقیق توضیح دهید. برای مشتریانتان شفاف کنید که محصول / خدمت شما دقیقاً چه کاری برای آنها انجام خواهد داد. خاص باشید!  اگر محصول شما چندین منفعت یا سود دارد، پیام فروش خلاقانه ای برای مشتریان متفاوت و خاصتان خلق کنید که به آنها مرتبط باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *